Up and running!

Publicerad 2015-05-07 11:04:10 i Juusse,

Vaknade vid sju av Ellies härliga jollrande :) klev upp och gav henne sin gröt, som hon älskar ♡ sen fick jag i mig ett fröknäcke med grillat kalkonbröst, Philadelphiaost och tomat samt en liten burk med kvarg & blåbär. Underbart väder ute men som började växla om medan jag smed planer för att pula i trädgården.

Ganska snabbt blev det grått och trist, så jag tänkte vara smart och lura mig själv - så väderstyrd som jag är försvinner min energi i takt med solens strålar. Så jag bytte om på lilla E, slängde på mig kläder och körde ner till byn för att hämta ut ett paket samt inom affären snabbt för grädde till maten. Sprang på Theresia som jag gick gymnasiet med, snackade lite skit sådär - kul att se henne efter alla år :) 

Regnet började droppa medan vi körde hemåt. E somnade, så jag passade på att göra granola när vi kom hem. Medan den rostades i ugnen tog jag en vals med dammsugaren och bytte om till myskläder. Har även lagt gårdagens tvätt i torktumlaren samt slängt igång ännu en maskin tvätt. 

Nu är det mesta ur vägen. Andra måsten idag är laga middag & diska, men det är ju senare ikväll. Så nu ska jag slänga mig på soffan med mitt täcke, kör nog igång en film. Är på sådant riktigt mys humör idag! Harry Potter-filmerna lockar fortfarande, men tror inte att jag har ettan. Vill ju ha maraton! ♡




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

23årig Skånetös med intresse för bland annat inredning, kläder & matlagning :) Lycklig sambo med världens bästa Viktor och vår fina lilla flicka Ellie, som föddes i oktober -14 ♥

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela