Långhelg!

Publicerad 2015-05-14 22:57:38 i Juusse,

Imorse väckte lilla hjärtat mig redan klockan sju. Solen sken upp så jag fick lite energiboost och klev upp för att göra gröt :) mitt stora hjärta sussade vidare - långhelg för vår familj! Uppskattar röda dagar & helger lite extra nu ♡

Slumrade till en vända på soffan tydligen, vaknade av att det knackade på dörren. Där stod Katrin och hade med sig frukost :) så vi åt frulle ihop. Lilla E fick en söt klänning som K köpt i Thailand åt henne med, tusen tack! Efter frukosten begav vi oss ner till affären en vända. Väl tillbaka var det strålande väder så vi bestämde oss för att promenera en sväng. V följde med oss, Samson också. Så varmt! Gick i linne hela vägen. Vackert ute i bokskogen!

En stund efter vi kommit tillbaka och E fått mat körde K hemåt. Passade på att dammsuga och laga middag: Nasi Goreng med banan & jordnötter :) gott. Pappa tittade inom en snabbis innan han hämtade Ebba också. Slängde igång en kanna kaffe och förberedde kvällens efterrätt när pappa åkt, kort efter dök mamma & Peter upp ♡ fikade gino gjord på kiwi, blåbär & jordgubb med mascarponeglass. Uppskattad!

Efter bebismys, prat, kaffe & en runda Buzz åkte dom hemåt - lagom till lilla E skulle sova. När jag lagt henne spelade hjärtat & jag lite Marioparty. 

Nu har vi gått och lagt oss framför TBBT. Hjärtat har fått ledigt imorgon med, trots att man "egentligen" inte är ledig på klämdagar - som det så fint heter i skolan ;) 

PoK




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

23årig Skånetös med intresse för bland annat inredning, kläder & matlagning :) Lycklig sambo med världens bästa Viktor och vår fina lilla flicka Ellie, som föddes i oktober -14 ♥

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela